ПОУРОЧНО -ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І курс (76 годин)
Оберіть тему уроку та натисніть для переходу до навчального матеріалу
№ з/п
|
|
1.
|
|
2.
|
Діагностична контрольна робота. Тренувальні вправи.
|
3.
|
Складання й редагування
словникових статей.
|
4.
|
Укладання
словників-мінімумів «Складні випадки наголошування», «Незнайомі слова»,
тематичних словників-мінімумів тощо.
|
5.
|
Редагування текстів на
суспільну тематику.
|
6.
|
Лексична норма. Лексична помилка. Лексичне значення слова. Слово і контекст; залежність значень слова від контексту.
Написання вільного есе
«Чарівність і могутність слова».
|
7.
|
Дискусія «Чи потрібні
мові запозичення?»
|
8.
|
|
9.
|
Контрольна робота. Написання формального есе
(есе-розповідь) «Прекрасна мить
життя».
|
10.
|
|
11.
|
|
12.
|
Укладання словника
професійних фразеологізмів.
|
13.
|
Говоріння. Усний контрольний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням.
|
14.
|
|
15.
|
|
16.
|
Контрольна робота № 1 за темою «Вступ. Лексикографія. Поняття норми в сучасній українській
літературній мові. Лексична норма» (тестові
завдання закритої та відкритої форми).
|
17.
|
Аналіз контрольної роботи. Роль риторики в
сучасному світі.
Діалог «Чи потрібна
риторика сьогодні».
|
18.
|
Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації (мовець (адресат),
слухач (аудиторія), предмет мовлення, умови успішного спілкування.
Добір аргументів до
конкретної тези (на актуальні теми сучасності).
|
19.
|
Особистість мовця (чарівність, артистизм, упевненість у собі, щирість,
обізнаність, об’єктивність, доброзичливість). Риси гарного співрозмовника.
Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця.
Переказування взірцевих текстів промов.
|
20.
|
Аудиторія (слухач, слухачі). Види слухання. Цілі слухання. Моделювання
аудиторії. Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту.
Аналіз власного і чужих виступів.
|
21.
|
Говоріння. Усний контрольний діалог. Складання діалогу «Культура мовлення пов’язана з культурою
мислення».
|
22.
|
|
23.
|
Види читання і записування тексту виступу. Естетика тексту.
Підготовка композиційних
частин виступу (вступу, основної частини і висновків).
|
24.
|
Контрольна робота. Написання формального
есе (есе-дослідження) «Екологія мовлення».
|
25.
|
Ефективність мовлення. Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки.
Комунікативний намір.
Визначення
комунікативних намірів мовців за текстом промови.
|
26.
|
Мовленнєвий вчинок.
Мовленнєва подія.
Висловлення особистого
ставлення до почутого.
|
27.
|
Орфоепічна норма.
Орфоепічна помилка. Орфоепічний словник.
Сприймання на слух чужого мовлення й аналіз його.
|
28.
|
Поняття милозвучності. Чергування у//в,
і//й як засіб милозвучності.
Виразне читання текстів різної жанрово-стильової належності.
|
29.
|
Основні правила вимови голосних звуків.
Складання рекомендацій
«Мовна гігієна».
|
30.
|
Основні правила вимови приголосних звуків.
Складання діалогу
«Володіти інформацією – володіти світом».
|
31.
|
Наголос. Основні
правила наголошування слів. Нормативний наголос. Варіантне наголошування слів
в українській мові.
Словорозрізнювальний
наголос. Форморозрізнювальний наголос.
Діалектний наголос.
Складні випадки наголошування слів.
Написання вільного есе «Наголос
– душа слова».
|
32.
|
Контрольна робота № 2 за темою «Практична риторика
Риторика як мистецтво,
наука й навчальна дисципліна. Орфоепічна норма» (тестові завдання закритої та відкритої форми).
|
33.
|
Орфографічна норма.
Орфограма. Орфографічна
помилка. Орфографічний словник.
Принципи української орфографії.
|
34.
|
Добір слів для
словникового диктанту.
|
35.
|
Апостроф.
|
36.
|
Позначення м’якості приголосних.
|
37.
|
|
38.
|
Чергування голосних.
Чергування приголосних в українській мові. Зміни приголосних при збігові їх у процесі
словотворення.
Письмове обґрунтування
свого вибору «Електронна чи паперова книга?»
|
39.
|
Спрощення приголосних.
Переказування тексту
публіцистичного стилю.
|
40.
|
Подвоєння та подовження приголосних.
Написання ділового листа.
|
41.
|
Обговорення тексту
рекламного характеру.
|
42.
|
Уживання великої літери.
Складання карти
«Письменники Вінниччини».
|
43.
|
Усний твір «Уміння
любити й бути щасливим».
|
44.
|
|
45.
|
|
46.
|
|
47.
|
Переказування тексту наукового чи публіцистичного стилю, що містить незмінювані
прізвища.
|
48.
|
Укладання карти віртуальної подорожі світом.
|
49.
|
Коментування висловлень
відомих людей про ставлення до свого здоров’я.
|
50.
|
Письмове обґрунтування свого вибору «Що означає «бути відповідальним»?»
|
51.
|
Контрольна робота № 3 за темою
«Орфографічна норма» (тестові завдання закритої та
відкритої форми).
|
52.
|
Написання вільного есе за змістом висловів народної мудрості.
|
53.
|
Написання електронного
листа.
|
54.
|
(зал –
зала, птах – птаха, плацкарт – плацкарта тощо).
Іменники чоловічого та
жіночого роду, що означають назви людей за діяльністю (поет – поетеса, поетка; директор – директорка, робітник – робітниця та
ін.).
Складання діалогів «Моя професія» із
використанням іменників на позначення назв осіб за родом діяльності у формі
чоловічого та жіночого роду.
|
55.
|
Контрольна робота. Написання формального
есе (есе-розповідь) «Ще назва
є, а річки вже немає (Л. Костенко)».
|
56.
|
Складання речень з іменниками спільного роду (бідолаха, причепа, базіка, трудяга, ледащо, шульга, староста, ручище,
забудько тощо).
|
57.
|
Переказування тексту наукового
стилю, що містить незмінювані іменники.
|
58.
|
Іменники, що мають лише форму однини або множини.
Написання вільного есе про явища природи, що викликають найбільше захоплення й здивування.
|
59
|
Закінчення іменників І
відміни в орудному відмінку.
Усне висловлення за
темою «Весняне пробудження природи».
|
60-61
|
Закінчення іменників чоловічого
роду ІІ відміни в родовому відмінку. Відмінкові закінчення іменників з
конкретним та абстрактним значенням (терміна
– терміну, феномена – феномену). Паралельні
закінчення іменників чоловічого роду
давального відмінка (-ові, -еві (-єві)
, -у (-ю) ); іменників знахідного
відмінка (назв побутових предметів (узяв
олівець – узяв олівця, написав лист – написав листа); іменників місцевого
відмінка однини (на коні – на коневі, в
ліжку – на ліжкові, в гаї – в гаю,
на торзі – на торгу); іменників місцевого відмінка множини (кістьми – костями, крильми – крилами,
чобітьми – чоботями тощо).
Написання звернення до громадян міста (села) про
чистоту довкілля.
|
62.
|
Висловлення подяки
незнайомим людям за допомогу.
|
63.
|
Оголошення приватного
змісту.
|
64.
|
Особливості кличного
відмінка.
Написання привітання
близькій людині.
|
65.
|
|
66.
|
Контрольна робота. Написання формального есе (есе-дослідження) «Чи варто
довіряти людям?»
|
67.
|
Практична риторика.
Визначення теми й мети
суперечки.
|
68.
|
Аналіз аргументів
суперника.
|
69.
|
Мистецтво відповідати на запитання.
Формулювання запитань суперникові.
|
70.
|
Засоби мовного вираження
промови.
|
71.
|
Директорська
контрольна робота. Тренувальні вправи
|
72.
|
|
73.
|
|
74.
|
Тренувальні вправи.
|
75.
|
Контрольна робота № 4 за темою
«Морфологічна норма. Практична риторика» (тестові завдання закритої та відкритої форми).
|
76.
|
Аналіз контрольної
роботи. Підсумковий урок за рік.
|
ПОУРОЧНО
-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
ІІ курс ( 64
години)
За підручником Олександра Авраменка "Українська мова" 11 клас - Київ, 2019
№ з/п
|
Зміст
навчального матеріалу
|
1.
|
Поняття мовної
стійкості. Джерела, що живлять мовну стійкість.
Дискусія на тему: «Чи потрібно бути мовно стійким?».
|
2.
|
Складання діалогів у розмовному стилі із використанням
прикметників, що містять суб’єктивну оцінку обговорюваних об’єктів.
|
3.
|
Вищий і найвищий
ступені порівняння прикметників.
Укладання переліку назв премій, конкурсів, рейтингів з
використанням прикметників вищого й найвищого ступенів порівняння.
|
4.
|
Синонімічні способи
вираження різного ступеня ознаки,
використання
прислівників дуже, вельми, занадто,
мало, вкрай, зовсім, особливо, трохи, дещо, злегка та ін., вживання
прикметникових суфіксів і префіксів зі значенням суб’єктивної оцінки (величезний, манюсінький, тонкуватий,
завеликий, старенький, предобрий).
Складання розповіді про враження від цікавої мандрівки
(екскурсії) з використанням прикметників вищого й найвищого ступенів
порівняння.
|
5.
|
Складання тексту
порівняльної характеристики двох гаджетів, фільмів, комп’ютерних програм тощо
із використанням прикметників вищого ступеня порівняння.
|
6.
|
Усний контрольний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням.
|
7.
|
Написання есе про свою заповітну мрію.
|
8.
|
Складання діалогу, що містить запитання і відповіді з
числівниками на позначення дат і часу певних подій.
|
9.
|
|
10.
|
Контрольна робота. Написання
формального есе «Складники успіху».
|
11.
|
Написання есе про реальну
чи віртуальну мандрівку до одного з семи чудес України.
|
12.
|
Складання речень зі словозмінами дієслів дати, їсти,
відповісти, бути та ін.
|
13.
|
Паралельні форми
вираження наказового способу дієслів 1 та 2 особи множини (ходімо – ходім, візьміте – візьміть,
визначте – визначіть, підтвердьте – підтвердіть).
Складання статті до Вікіпедії «Вплив продуктів
харчування на здоров’я людини».
|
14.
|
Редагування текстів з метою виправлення помилково
вжитих активних та пасивних дієприкметників.
|
15.
|
Контрольна робота № 1 за темою «Морфологічна норма» (тестові завдання закритої та відкритої форми).
|
16.
|
Синтаксична норма
Редагування тексту та
речень.
|
17.
|
Написання есе «Ціннісне ставлення до життя».
|
18.
|
Уживання прийменників в і на з географічними назвами і просторовими
іменниками. Словосполучення з прийменниками по, в(у), при, за, із-за.
Колективне складання
розповіді про уявну (віртуальну) мандрівку Україною.
|
19.
|
Складання особистої програми збереження здорового довкілля.
|
20.
|
|
21.
|
Варіанти граматичного зв’язку підмета й присудка.
Написання розповіді «Зірки українського спорту».
|
22.
|
|
23.
|
Контрольна робота. Написання формального
есе
|
24.
|
Пасивні конструкції з дієсловами на -ся. Синтаксичні конструкції з формою
на -но, -то.
|
25.
|
Порядок слів у реченні. Односкладні й неповні речення.
|
26.
|
Порядок слів у реченні. Односкладні й неповні речення. Тренувальні
вправи.
Складання гасел
уболівальників на підтримку улюбленої команди.
|
27.
|
Контрольна робота № 2 за темою «Синтаксична норма» (тестові завдання закритої та відкритої форми).
|
28.
|
Синтаксична норма
Прості ускладнені речення.
Висловлення захоплення
наполегливістю й досягненнями українських параолімпійців.
|
29.
|
|
30.
|
Написання листа другові
(подрузі) з іншої країни про спортивну подію у твоєму місті.
|
31.
|
Висловлення пропозиції допомогти літній людині.
|
32.
|
Контрольна робота. Написання формального
есе «Міцні сімейні стосунки як
родинна цінність».
|
33.
|
Пунктуаційна норма
Редагування текстів.
|
34.
|
Написання есе «Ця музика спонукає до думок».
|
35.
|
Складання діалогу «На
добро відповідай добром, а на зло?»
|
36.
|
Розділові знаки у
простих реченнях, ускладнених відокремленими означеннями, прикладками, обставинами.
Моделювання речень, ускладнених відокремленими
означеннями, прикладками, обставинами.
|
37.
|
Розділові знаки у простих ускладнених реченнях. Пунктуаційна помилка.
Редагування речень.
|
38.
|
Виконання проекту «Синтаксичні
непорозуміння».
|
39.
|
Складання розповіді
«Межі безпеки віртуального простору».
|
40.
|
Усний контрольний
твір «Визнання права власності й повага до нього».
|
41.
|
Розділові знаки в складному
речення. Тренувальні вправи.
Конструювання та моделювання речень.
|
42.
|
Інформаційний виступ «Можливості українського
синтаксису».
|
43.
|
Редагування речень із прямою мовою.
|
44.
|
Контрольна робота № 3 за темою «Синтаксична норма. Пунктуаційна норма» (тестові завдання закритої та відкритої форми).
|
45.
|
Редагування текстів – заміна в тексті
слів синонімічними.
|
46.
|
Редагування текстів – заміна в тексті
речень стилістично доречними.
|
47.
|
Визначення
стилістичного забарвлення словотворчих засобів у тексті.
|
48.
|
Укладання міні-словника неологізмів або застарілої
лексики.
|
49.
|
Контрольна робота. Написання формального есе
«Скарби, що визначають
сенс життя».
|
50.
|
Дискусія «Мовна мода – це
добре чи погано?»
|
51.
|
Визначення стилістичного забарвлення словотворчих
засобів тексту.
|
52.
|
Створення сторінки
веб-сайту «Мовний режим у школі й місті (селі)».
|
53.
|
Моделювання та редагування текстів різного стилю.
|
54.
|
Практична риторика.
Інформаційні жанри (представлення, пояснення, інструкція, повідомлення).
Укладання інструкції
«Здорове харчування».
|
55.
|
Правила етикету
електронного листування.
|
56.
|
Написання рецензії на
прочитану книгу сучасного письменника.
|
57.
|
Складання оригінальних текстів-привітань.
|
58.
|
Збирання необхідної
інформації й допоміжного матеріалу для написання текстів різних жанрів.
|
59.
|
Написання текстів різних жанрів.
|
60.
|
Контрольна робота. Написання формального есе «Мозаїка української душі (миролюбність, сміливість, волелюбність,
духовність, образність сприйняття, сентиментальність, сердечність,
кмітливість, життєрадісність тощо)».
|
61.
|
Удосконалення та виголошення підготовлених текстів.
|
62.
|
Аналіз і самоаналіз навчальної та комунікативної
діяльності.
|
63.
|
Контрольна робота № 4 за темою «Стилістична
норма. Практична риторика» (тестові завдання закритої та відкритої форми).
|
64.
|
Аналіз контрольної
роботи. Підсумковий урок за рік.
|
У матеріалах до уроків використано
матеріали з Ютуб-каналів
сайтів
На всі двісті
Немає коментарів:
Дописати коментар