Стилістичне використання багатозначних слів і омонімів, синонімів, антонімів і паронімів. Стилістична помилка.

 


                   Прочитайте речення, у яких порушено лексичну сполучуваність   слів. Відредагуйте і запишіть речення, обгрунтуйте свої дії.

1.Читання книжок дозволяє нам поповнювати свій кругозір. 2. На зборах мова йшлася про дозвілля молоді. 3. Всі страшенно зраділи дощу. 4. Він мріяв зробити якийсь подвиг. 5. Більша половина гри проходила біля воріт «Спартака». 6. Навчаючись в університеті, у юнака накопичилось багато друзів. 7. Всі молодші школярі охоплені гарячими сніданками. 8. Завдякм паводкові загинула частина городини. 9. Великі опади снігу ускладнили рух транспорту. 10. Моя подруга Олена мріє стати модельєром одягу.

Відредагуйте речення.

1. Я радо йду на чесне, праве діло (І.Франко). 2. Рано-рано схопилося сонце, виграючи та висвітлюючи червоним світлом… (Панас Мирний) 3. Горять, міняться на очах сині, зелені, бузкові, оранжеві й бурштинові легкі осяйні хмарини (В.Козаченко). 4. Ватра, вогнище, багаття! А вогонь один? Та ні! Різні назви, різні плаття, різні лики вогняні (Д.Павличко). 5. Дощик нитками плететься, в’ється, сиплеться і ллється по ріллі (Г.Чупринка). 
Домашнє завдання
Відредагуйте речення. 

Весь світ одразу став надзвичайно яскравим і барвистим (О. Гончар).  7. Золоті дрібні хвильки дрижать, переливаються, мов живе срібло  (І. Нечуй-Левицький). 8. Велетенський різнобарвний килим конюшини миготить, переливається в ранкових росах, щохвилинно міняючи своє забарвлення (І.Цюпа). 9 Велике село Піски. Розкинулось, розляглося і вздовж, і вшир, і впоперек на рівній низині, у балці… (Панас Мирний). 10. Зник блиск та світло, щез безмежний простір (І. Нечуй-Левицький). 11. У нас кохати – полюбить сповна, і серце з миллим вік не розлучати (А.Малишко). 

Немає коментарів:

Дописати коментар