№
|
Назва теми
|
|
Модуль
1. Культура професійного мовлення
|
|
Змістовий
модуль 1.1 Культура професійного мовлення
|
1
|
Предмет і структура курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)».Нормативні документи про державний статус української мови. (Лекція)
|
2
|
Стилі сучасної літературної
мови. (Самостійна робота)
|
3
|
Мова як генетичний
код нації, засіб пізнання, мислення, спілкування, як показник рівня
культури людини. (Лекція)
|
4
|
Особливості лексики та синтаксичної організації офіційно-ділового стилю. Типи мовлення. (Лекція)
|
5
|
Поняття літературної мови. Мовна норма, варіанти норм.
Ознаки та аспекти культури мовлення. (Самостійна робота)
|
6
|
Мовленнєва культура — критерій професійної майстерності фахівця. Причини недостатнього рівня культури мовлення та способи підвищення мовленнєвої культури. (Лекція)
|
7
|
Культура мовлення під час дискусії. (Лекція)
|
8
|
Культура телефонного діалогу. (Практична)
|
9
|
Мова і професія. Майстерність публічного виступу. Види підготовки до виступу. (Лекція)
|
10
|
Управління мовленням та його структурування з допомогою
тематичної організації, зв’язності та злитості. (Лекція)
|
11
|
Мова і думка. Види, форми, прийоми розумової діяльності. (Самостійна робота)
|
12
|
Формулювання понять, порівняння і зіставлення, виділення головного,систематизація, узагальнення, аргументація, доведення, встановлення причиново-наслідкових зв’язків, спростування, складання алгоритму, робота за аналогією, висування гіпотези, експериментування і моделювання. (Лекція)
|
13
|
Закони риторики. (Лекція)
|
14
|
Загальні принципи і правила ділового спілкування
фахівця: моральність, повага до інших
людей, раціональність, правила критики
та самокритики. (Лекція)
|
15
|
Культура професійного мовлення. (Семінарське заняття)
|
|
Модуль 2. Лексичні, морфологічні та синтаксичні
норми сучасної української літературної мови
|
|
Змістовий
модуль 2.1 Лексичні норми сучасної української літературної мови в
професійному спілкуванні
|
16
|
Терміни і термінологія. Лексика за сферою вживання. Термінологічна і професійна лексика, її відмінність від загальновживаної. Функції та структурно — граматичні особливості слів - термінів. (Лекція)
|
17
|
Правопис прізвищ, імен та по батькові в українській мові. Правопис складних іменників та прикметників. Правопис прислівників. (Практичне заняття)
|
18
|
Джерела, походження, способи творення термінологічної лексики. Правила вживання термінів. Терміни і професіоналізми. Творення професіоналізмів. (Лекція)
|
19
|
Особливості українського правопису. Орфоепічні норми. (Самостійна робота)
|
20
|
Фразеологічні одиниці, кліше та використання їх у мовленні. Джерела походження фразеологізмів. Сфери вживання. Типи термінологічних словників(відповідно до фаху). (Лекція)
|
21
|
Лексичні норми сучасної української літературної мови в професійному спілкуванні. (Семінарське заняття)
|
22
|
Багатозначні слова. Синонімічний вибір слова. Словники
синонімів та паронімів: правила користування. Пароніми та омоніми у мові
фаху.
Складноскорочені слова, абревіатури та графічні скорочення. Абревіатури
загальновживані та вузькоспеціальні у тексті (граматичні форми).
(Лекція)
|
|
Змістовий
модуль 2.2 Морфологічні та синтаксичні норми сучасної української
літературної мови
|
23
|
Особливості використання різних частин мови у професійному спілкуванні. Іменники на позначення професій, посад, звань. Відмінювання прізвищ, імен, по батькові, географічних назв. Правопис відмінкових закінчень іменників II відміни у родовому відмінку. Рід, число невідмінюваних іменників. (Лекція)
|
24
|
Особливості використання займенників у діловому мовленні. Узгодження прикметників з
іменником на означення певних професій. (Лекція)
|
25
|
Числівники
в діловому мовленні: написання цифрових даних у професійних текстах. Безособові конструкції з
дієслівними формами на -но, -то.(Лекція)
|
26
|
Прийменники у професійному мовленні. Прийменник по в
діловому мовленні. Синтаксичні структури у професійному мовленні.(Лекція)
|
27
|
Морфологічні та синтаксичні норми сучасної української літературної мови. (Семінарське заняття)
|
28
|
Розповідна форма викладу матеріалу. Прямий порядок слів, вживання інфінітивних конструкцій, дієприслівникових та дієприкметникових зворотів, однорідних членів речення. Місце в реченні вставних слів та словосполучень у діловому мовленні. (Лекція)
|
29
|
Складні випадки керування
та узгодження у професійному мовленні. (Лекція)
|
30
|
Просте
і складне речення.(Практичне заняття)
|
|
Модуль
3 Ділові папери
|
|
Змістовий
модуль 3.1 Укладання професійних документів
|
31
|
Документ — основний вид ділового мовлення. Вимоги до складання та оформлення різних видів документів. Основні реквізити. Види документів та їх класифікація. Стандартні і нестандартні документи. Правила оформлення сторінки, рубрикація тексту, правила оформлення заголовків, виділення окремих частин тексту. (Лекція)
|
32
|
Документи щодо особового складу: накази щодо особового складу, резюме, заява. (Практичне заняття)
|
33
|
Реквізити документів та вимоги до їх написання.(Самостійна робота)
|
34
|
Управлінська документація. Оформлення стандартних документів.(Самостійна робота)
|
35
|
Види службових листів. Ділове листування. Вимоги до
офіційного листування. Етикет ділового листування. (Лекція)
|
36
|
Ділове листування. (Практичне заняття)
|
37
|
Оформлення довідково -інформаційних документів. Виробничі протоколи. Витяг з протоколу.(Самостійна робота)
|
38
|
Розпорядчі документи: наказ, розпорядження, постанова.(Самостійна робота)
|
39
|
Ознайомлення з організаційними документами. Статут, положення, інструкція. (Самостійна робота)
|
40
|
Оформлення довідково - інформаційних документів:
оголошення, запрошення, доповідні і пояснювальні записки, виробничі звіти.
(Лекція)
|
41
|
Укладання фахових документів (відповідно до напряму
підготовки). (Практичне заняття)
|
42
|
Кореспонденція за характером інформації. Телеграма. Факс. (Самостійна робота)
|
43
|
Укладання фахових документів (відповідно до напряму підготовки). (Самостійна робота)
|
44
|
Документи щодо особового складу: автобіографія,
характеристика.(Лекція)
|
45
|
Укладання професійних документів. (Семінарське заняття)
|
Немає коментарів:
Дописати коментар