Ознайомтеся з теоретичним матеріалом
Виконайте завдання1. Згрупуйте й випишіть подані слова за сферою використання. Стилістично
нейтральна лексика: … . Стилістично маркована лексика: а) книжна: … ; б)
розмовна: … ; в) просторічна: … .
Тонкогуб’я, генеральша, отець, громада, інфінітив, тудою,
сонце, блаженний, анапест, пертися, скиглити, шохвер, різнотрав’я,
відфутболити, Псалтир, огненний, суспільно-побутовий, кумекати, індульгенція,
громадянський, суспільство, зима, ректи, промовляти, базікати, чоло, електрод,
диференціювати, безбатченко, свекрушище, сонечко, смерд, пройдисвіт, каналія,
катет, поліфонія, добробут, пишний, благоденствіє, хитрющий, соловейко,
математичка, рило, п’ятихвилинка, протокол, замазура, вікно.
2. Прочитайте слова й виконайте завдання.
Ріка, струна, комиш, вітер, скрипка, Чайковський, душа,
уява, четвірка, лебедята, краса, гірка, юність, спалах, роса, ударити,
залунати, сповнитися, з’явитися, здійматися, казковий.
А. Випишіть стилістично нейтральну лексику.
Б. Які з виписаних слів набули стилістичного забарвлення в поданому нижче реченні? Аргументуйте свою думку.
Над рікою в струни комиша
вдарить вітер, залунають скрипки, і Чайковським сповниться душа, а в уяві
з’явиться четвірка лебедят казкової краси, нібито здіймається на гірку юність
наша в спалаху роси (М. Вороний).
3. Творче завдання. Прочитайте. Визначте художні засоби, використані автором для висловлення оцінок.
Я ненавиджу брехню у всякій одежі, в розкішній та
пишній найбільше,— самовдоволену тупість, фарисейство і лицемір’я у личині
моральності строгої… Речі прості і чисті люблю я: серце, для друзів одкрите,
розум до інших уважний, працю, що світ звеселяє (За поезією М. Рильського).
Складіть
висловлення (усно) «Що я люблю і що ненавиджу». Використайте оцінну
лексику.
Домашнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар